tirsdag 22. november 2011

Vinteren som ikke kommer

Sitter oppe nok en søvnløs natt, og prøver å skrive bort noen av tankene som svirrer i hodet. Tenker på jula som snart kommer, på jobb, på tegnefilmer av Disney som jeg laster ned fra Youtube, på kriminalromaner, og på snøen som ikke kommer. Nå er det 22. november og det er ikke kommet et eneste snøfnugg ennå i Sundsvall. Så vidt jeg har funnet ut, har det ikke snødd noe sted i Sverige ennå, ikke engang lengst nord. Forrige vinter var den kaldeste og mest snørike i Sverige på 100 år, men i år ser vinteren ut til å starte sent. Og jeg som la om til piggdekk i oktober, for å være tidlig ute for en gangs skyld.....

I steden for snø har vi tåke så tjukk som graut. Det er nesten så jeg ikke kan se ned til barnehagen 30 meter unna. De fleste dagene har tåke om formiddagen og på kvelden, men tåka gjør også at det blir ekstra mørkt ute, allerede for 2-3 tida på ettermiddagen.

Det blir ikke mye julestemning av tåke, så jeg håper det kommer masse snø snart, slik at vi kan komme i gang med julegaver og julekaker. For det må vel til i år også!
  

1 kommentar:

mora di sa...

ojoj..så mange tanker ...ikke rart du sitter oppe...det er 5 dager til jul ikke no' snø her heller..