onsdag 1. oktober 2008

Strikkegumma

Leelene er en skikkelig strikkegumma! Bare nå i høst har hun strikket to par ullsokker til meg - de er kjempevarme og mye bedre enn kjøpesokker - samt håndleddstøtter til databordet, slik at jeg kan hvile håndledd på dem, og unngå musesyken.

Her ser dere "datorkorven" (til venstre) og håndleddpute, spesialstrikket med mønster i matchende farge (til bilen?). Perfekt for meg som hadde musesyken på 90-tallet.


Ullsokker som er strikket spesielt til mine føtter, passer ikke til noen andre mennesker! :-)


Ullsokker i mer tradisjonelt mønster. Mormor har fått konkurranse! Nå lurer jeg på, hvem er den beste strikkegumman, mormor eller Leelene?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liten digresjon:
Jeg ser du har veldig liten plass til armene på pulten din. Min erfaring med musesyke (som var på 2000-tallet en gang, altså mye nyere enn din) er at god plass på pulten så armer kan hvile litt er kjempeviktig.

Jeg skal liste meg veldig fint forbi diskusjonen om hvem som er beste strikkeren, uansett hva man måtte komme til å si er det en tap-tap situasjon (skjønner ikke at du tørr, mann... jeg har sikkert sagt for mye allerede nå)

Glenn sa...

Mulig jeg burde hatt bedre plass på pulten, men har brukt samme oppsett hele tiden og det som har gjort en forskjell er at jeg fikk en større og trådløs mus (av pappa og Tea, julegave). Musesyken fikk jeg av å jobbe på kontor på Råholt ca 1998-99, men har ikke hatt det etter at jeg fikk hjemmekontor ca 2000. Det viktigste er å ta pauser, samt veksle mellom mus og tastatur.