søndag 9. november 2008

Hvor er vintern?

Nå er det et godt stykke ut i November og det er ennå ikke fnugg av snø her, selv om vi er i det såkalte nord-Sverige, og selv om det er snø i Trondheim, som også ligger ved kysten og er like langt nord som Sundsvall. Etter å ha kjørt Volvo 240 i tre år, med bakhjulsdrift og lett rumpe, er jeg sugen på 20 cm snø, glatt føre og bratte bakker for å teste ut Subaru'n. Det var jo derfor jeg kjøpte akuratt en Subaru! Hvor blir det av snøen?

Jeg fikk et lokalt bilverksted til å legge på vinterdekk (piggdekk, seff. Leker ikke vinterføre). Verkstedet ligger kanskje 500 meter borti gata her, vi går ofte forbi dem når vi går tur. De skulle bare ha 200 kr for å bytte dekk, noe jeg synes var så billig at jeg sa det rett ut. "Jamen det er prisen vi tar og hvis du synes det er billig så er det bra" sa verkstedsjefen. En gang jeg fikk et firma i Norge til å bytte dekk tok dem 400 kr. Uten kvittering. Jeg kan dermed bekrefte at det er nokså billig med endel ting i Sverige!

Petter Solberg og jeg kjører Subaru om vintern,
og det er ikke uten grunn, hehe!

Ingen kommentarer: