søndag 26. april 2009

Sommer kommer!

Da vi kom hjem fra påsken hadde det meste av snøen forsvunnet fra Sundsvall. Nå ligger det tonnevis av grus istedenfor i gatene, grus som de skal bruke opptill 2 måneder på å fjerne. Sommeren er kraftig i anmars, og nå i helgen har det vært nesten sommervarmt ute, og vi jobber fælt med åpne vinduer for å få gjennomtrekk.

I går var jeg på platemesse her i byen. De hadde flyttet til et nytt sted, som var litt større med flere selgere. Det var både dyrt og billig der, jeg brukte ca 500 kr på noen Jarre-ting og et par DVDer. Vi fikk også kjøpt en julegave til noen!

Vi har også pratet om hva vi skal gjøre i sommerferien. Siden jeg offret ferien både i 2007 og 2008 for jobben, har jeg lyst på en ferietur nå i år. Alternativene det står på er en tur til Møja i skjærgården og en Norgestur (Rotberget?), eller en biltur i nord-Sverige, gjennom Finland og opp til Kirkenes, deretter nedover til Lofoten og mer av nord-Norge, så videre til Vestlandet. Hvordan vi skal løse dette praktisk, foruten bil, har vi også pratet om; vandrerhjem, hotell, campingvogn (kjøpe eller leie), telt eller til og med rigge bilen for overnatting. Det blir iallefall en solid biltur, men vi har ikke bestemt oss 100% ennå.

Fredag spiste vi en middagsrett som heter Flygande Jakob. Den består av kylling, bananer og peanøtter. Anbefales til alle som vil ha litt uvanlige smakskombinasjoner.

Leelene hilser!

3 kommentarer:

John sa...

Jarreting for 500kr!?! Ikkenoe bedre å bruke pengene på der i Sverige? ;)

Jeg var forresten i pokerlag for en ukes tid siden og noen satte på Jarre. De satte heldigvis på noe annet da jeg sa jeg hadde falt i Jarre-gryta som liten.

Glenn sa...

Men vant du pokerturneringen? Hvis du tapte, så henger dette sammen med at du tok bort Jarremusikken! Lærepeng! :-)

John sa...

Ja, jeg vant. Og det har, som du sier, nok en sammenheng med at jarremusikken ble tatt bort.

Har forøvrig akurat kommet tilbake fra en uke i Phuket, hvor jeg har brukt alle lærepengen mine ;)