torsdag 10. desember 2009

10. desember

Bare to uker igjen til jul - men ennå er det ikke snø her! Julestemningen er uteblitt (den kommer vanligvis 1. desember), men vi fikk satt opp julestjerna vår i vindet, og da ble det litt julestemning likevel. Leelene synes det blir julestemning når Nobels fredspris er delt ut.

Apropos fredsprisen, jeg tror Obama brukte ordet "war" mye oftere i talen sin enn han brukte "peace". Det synes jeg var litt rart. Hans mål må jo være å skape fred, ikke rettferdiggjøre krig.

Vi spiste havregrøt til "middag" i dag. Dels fordi vi ville ha noe enkelt og fort, og dels fordi vi ikke hadde noe spesiell annen mat planlagt denne dagen. Problemet med havregrøt er at for det første blir jeg aldri mett. To timer etter at jeg har spist grøt, blir jeg sulten igjen. Med musli eller grovbrød holder jeg meg mett i minst 5 timer. Pussig er det at Leelene blir veldig mett av grøt. Det andre problemet er at jeg nesten alltid får føling etter å ha spist havregrøt, fordi blodsukkeret blir så lavt. Med andre ord har havregrøt lav GI og er bra for diabetikere, men det fører bare til at jeg må spise noe mer for å kompensere. Blodsukkeret var for 20 minutter siden bare 3.4 og jeg følte følingen var på vei. Nå har jeg hevet i meg tre knekkebrød med syltetøy og litt godis for å klare natta uten føling.

Akuratt nå har jeg veldig lyst på ribbe, med skikkelig sprø svor! Og sennep til! Dessuten har jeg lyst på salt agurk og potetgull. De to siste tingene kommer sikkert av at jeg ikke har spist noe salt snacks på flere uker. Det er heldigvis snart helg.....

2 kommentarer:

John sa...

Du har rett angående krig og fred og sånn (her har jeg helt ukritisk fjernet alle rare tegn):

The: 224
Of: 160
And: 147
To: 122
That: 99
A: 79
Is: 77
In: 73
We: 71
It: 45
For: 41
I: 38
Not: 37
War: 35
This: 35
Are: 31
World: 31
Our: 31
Have: 28
Peace: 28
With: 28
Be: 27
As: 27
But: 27
Will: 26
Those: 26
Or: 25
Who: 25
Must: 24
Human: 21
Their: 21

I tillegg er det bare eksakte matcher, så for eksempel wars (9 ganger) er under eget ord.

Cloud av talen (generert med wordle.net):
http://eezy.no/obama_nobel.png

(og hvis man bare bruker de øverste ordene høres man litt ut som miss California)

mamma sa...

Obama er en skikkelig fin fyr...han kan nok omvende hele verden...han tenker i riktig retning...he he
Å 1.juledagsribba og lefsa er klar.
Det blir første gangen Leelene spiser juleribbe...hurraaaaaaa ;-))