mandag 15. november 2010

Uka som gikk

Jeg skriver ikke dagbok, men her kommer en liten "dagblogg". 

Søndag: Merket at jeg hadde vondt i brystet på venstre side, liksom i selve ribbeina. Trodde jeg hadde knekt et ribbein, men etter nermere undersøkelser bestemte jeg meg for at det må ha vært en muskel som har strekt seg. Eller så har jeg liggi rart om natta og fått en støl muskel på den måte. Vi gikk også ned til stranda og mata et par skeptiske ender med noe gammelt brød.

Mandag: Laserbehandling på venste øye på sjukhuset. Har gjort to behandlinger før, én gjenstår. Dessuten tre behandlinger på høyre øye. Det er nokså ubehagelig og varer i en drøy halvtime, men det går greit. Kan ikke se på tv, dataskjerm eller ut av vinduet på flere timer etterpå, på grunn av bedøvelsesmiddel som får pupillene til å utvide seg, og alt blir ekstremt lyst. Leelene har vært på jobben men ikke trent på kvelden på grunn av mistanker om forkjølelse.

Tirsdag: Brystvondten er nesten borte. I steden har det dukket opp "en vondt" i høyre side, under ribbena. Tror jeg har liggi skeivt. Leelene har vært på jobben og gikk tur på kvelden. På kvelden kom den første snøen. Utover natta kom det ca 30 cm.

Onsdag: På kvelden var det seminar nummer 4 i kommunens "hvordan starte eget firma"-kurs. Kan være greit å vite litt om sånt, man vet aldri hva man trenger av kunnskaper her i regel- og systemlandet Sverige (også kjent som Nordens Tyskland). Leelene har vært på jobb.

Torsdag: Rutinebesøk på helsesenteret for bl.a. å fornye resepter. En kjapp tur også innom Skatteverket for å levere papirer på grunn av at jeg er ansatt i utenlandsk firma. Monterer ny digitalboks til TVen fordi den gamle har konka ut. Leelene har vært på jobben og trent på kvelden

Fredag: Storhandling på ICA. Stor og stor.... hvertfall så det rekker for en uke. Ikke gratis godteri denne helga, men billig falukorv og kjøttdeig. Leelene har fri fra jobben og vasket derfor klær på formiddagen.

Lørdag: Leelene gikk på trening mens jeg tok noen minutter på gåmaskinen. Kikket i julegaveskapet for å se hvem vi må kjøpe gaver til (har dere ønskelister, så send dem nå!). Lasagne til middag, denne gang med ostesaus.

Søndag: Lammestekrester til middag, nammi-nam! Gikk til beach'en men endene var så langt ute at de ikke ble frista av brødet vårt. Hm, hva er det mamma har lurt oss til å gjøre? Vi føler oss som 75 når vi mater ender, hehe! Leelene vil ikke høre snakk om andesteik, selv om det sikkert er kjempegodt med økologisk villand :-)

Og sånn går no dagan......
   

1 kommentar:

mamma sa...

Littavhvert uke..koselig, har dere spist opp all snopen fra tidligere handling? Ønskelista til jul er som før..overraskelses gaver er best:-)) Ikke er dere et gammelt ektepar..dyrevernere vil nå jeg si;-)) Stå på !!